V půlce července jsem stál před úkolem přepravit skupinu čítající
8 mužů a 8 kol po trase Frýdek-Místek -Břeclav. Rozhodl jsem se využít nabídku
Český drah ČD Bike.
Věděl jsem, že v době
prázdnin to nebude jednoduché. Vlaky jsou plné kol. Pro jistotu jsem šel přímo
k okénku na nádraží. Paní v modrém mě odkázala (k mé nechuti ) na web ČD, prý je to jednoduché, stačí si tam vše zadat a budu spokojen.
k okénku na nádraží. Paní v modrém mě odkázala (k mé nechuti ) na web ČD, prý je to jednoduché, stačí si tam vše zadat a budu spokojen.
Web ČD je svou překombinovaností poněkud nepřehledný.
Pokoušel jsem se zadávat naše údaje, ale systém mi hlásil, že požadovanou přepravu
nejsou schopni zajistit.
Volal jsem na informace. Tam mi opět vysvětlili totéž
– mám jít na web ČD a tam zadat požadavek. Tentokrát mi doporučili přímo
patřičnou záložku. Cesta k ní je z lišty: cd-online / přeprava skupin. Počet kol připíšete do nenápadné kolonky. Stránku jsem znal. Nudná,
plná předpisů o způsobu vyplňování, s přihlašovacím formulářem na konci, který
ve mě nevzbudil důvěru. Nedá se nic dělat. Do formuláře jsem zadal požadavek a
čekal, co bude dál.
Došel mi automaticky generovaný email o registraci mého
požadavku. OK – normálka. Za půl hodiny po přihlášení, k mému překvapení, mi
zavolal pohodový hlas z Českých drah (v neděli večer!!). Muž na druhé straně
telefonu byl zjevně u pramene informací. Věděl odkud kam vlaky jednou, kolik
mají prostorů pro kola, kolik háků a kolik bicyklů navíc se do vagónů vleze.
Věděl, ke kterému vlaku jsou schopni připojit další vagon a ke kterému už
ne. Původně vyhledaný spoj byl už koly
obsazen. Ale přesto jsme se velmi rychle jsme se domluvili na dalším spoji. ČD nám
dokonce zajistili i nákladní auto na zpáteční cestu ve výluce Hostašovice –
Frýdland. Za chvíli mi došel email s podrobnostmi, včetně platebních
podrobností.
Cesta
V pátek s obavami vedu skupinu k vlaku. Jak vše dopadne?
Vlak přijel a v něm čekala usměvavá a informovaná průvodčí: „Tak vy jste těch
osm kol? Máte to tu reservované!“ Na nádraží v Ostravě nás zaměstnanec SŽDC
převedl přes kolejiště a přes vysílačku pojistil, aby výpravčí inkriminovaný rychlík
„nepouštěl“. I v další soupravě jsme uslyšeli: „Tak vy jste ta skupina osmi
kol...“ Osobák v Přerově na nás čekal, průvodčí v předchozím spoji nám zjistila
potřebné nástupiště. Ochota, úsměv a pohoda. Na cestě zpět se vše zopakovalo. Usměvaví
a ochotní průvodčí. Rezervovaná místa. V Hostašovicích na nás čekal nákladní
mikrobus. Ve vedrech aspoň v prvních chvílích klimatizované vlaky.
Přeprava v Hostašovicích |
Spokojení účastníci. |
Cena byla rovněž pohodová: cesta + přeprava kol + místenky:
Tam: 1827Kč. / 8 os. =
228 Kč. (206 Km.)
Zpět: 1618Kč. / 8 os. =
202 Kč. (179 Km.)
Během pobytu jsem zjistil, že dva účastníci s námi zpět
nepojedou. I to šlo vyřešit. Průvodčí v prvním vlaku napsal hlášenku a na jejím
základě mi k mému šoku vrátili peníze za nevyužité služby. Z mého úhlu pohledu nadstandard.
Co tedy napsat nakonec?
1) Služby ČD pro přepravu skupin a kol jsou dobré a
chvályhodné. Ve vlastním zájmu si však zajistíte rezervaci dopředu.
2) Jako vždy horší je marketing. Web ČD je natolik překombinovaný,
že se v něm ztratíte. Přihlašovací formulář bych umístil na začátek informační
stránky a teprve za ním nějak přehledněji podmínky přepravy. Rovněž přepravu skupiny kol bych hledal jinde než v přepravě skupin. Ale pokud si
nevíte rady zavoláte 840 112 113 a tam vám informovaně poradí.
Závěrem: Díky ČD za jejich dobrou práci. (A čestně prohlašuji, že mě k článku dráhy neuplatily.)
Žádné komentáře:
Okomentovat